Tuesday, November 4, 2008

Ho..ho..ho..ho...(ketawa gaya Tuan Dong)

Salam sejahtera....!!

Gaya ketawa seperti tajuk diatas adalah gaya ketawa salah seorang pelawat blog ini, gaya Tuan Dong...hehehe. Saudara dan saudari, sesudah penat bekerja seharian ditambah pula dengan masaalah kerja dan rumahtangga yang seringkali mengganggu tidur lena kita, tambahan lagi dengan masaalah kewangan yang disertai oleh meruncingnya ekonomi kita disebabkan kenaikan harga minyak dan harga barang barang seharian, kita pasti mengeluh dan kerut diwajah kita bertambah keruh. Tanpa kita sedari, orang berasa gerun dan takut untuk menegur kita apabila melihat wajah kita. Sedangkan kita tidak menyedari akan raut wajah kita apabila kita sedang berfikir dengan masaalah masaalah diatas.

Okay......saya tidak mahu begitu selamanya. Kita kena senyum dan ketawa juga untuk mengendurkan raut wajah kita yang tegang itu. Dengan suara tawa dan senyuman, sekurang kurangnya, akan terungkai lah sedikit bebanan yang ditanggung oleh fikiran kita. Seperti kata orang putih.....STRESS..!! Untuk menghilangkan stress, kita kena ketawa dan senyum sedikit. Semoga gambar dibawah ini akan mengendurkan sedikit "stress" saudara dan saudari serta saya sendiri..!! Walaupun ada gambar tersebut seperti sedikit kurang sedap mata memandang, terpulang kepada saudara dan saudari menafsirkanya. Bagi aku, gambar dibawah ini hanyalah untuk hiburan dan mengurangkan "stress" kita. Hehehehe.........

Bakal pemenang Keluarga bahagia dan mithali 2009.......!!


Ada gunanya baju baju lama. Jangan dibuang..! Ambil langkah pencegahan sebelum Jerubu menyerang kembali.!! Kos penggunaan yang paling rendah semasa ekonomi yang semakin meruncing. Sila gunakan kaedah "kitar semula".



Satu lagi kaedah "kitar semula". Beban yang ditanggung oleh pokok betik akan berkurangan dengan penggunaan semula baju lama ini.




Oppppssss.......!! Macam pernah lihat badak ini. Gambar badak yang memakai seluar ini tidak ada kena mengena samada dengan yang masih hidup atau telah mati.

Ehemmm...!! Gambar cili ini juga tidak ada kena mengena dengan yang masih hidup atau mati. Ini memang cili..!! Bukan palsu atau plastik.!! (Jangan fikir lain aaaa....) Tapi ini pertama kali aku jumpa cili yang begini. hohohohoho...........! Sapa tahu, mana nak beli cili yang begini???

No comments: