Wednesday, January 14, 2009

Ombak Kuat Dan Angin Deras Laut Cina Selatan...Bhg. 2.

video

Video ini diambil 11.10 pagi tadi dipantai Desaru. Air telah pasang penuh. Bandingkan ombak semasa air pasang penuh dengan air surut (video bawah). Ombak laut cina selatan telah bertambah kuat dalam minggu ini. Begitu juga dengan angin yang telah bertiup dengan kuat juga, mungkin dalam 50 - 55 KM sejam. Air ombak telah mencecah ke daratan yang jarang jarang sekali berlaku. Maaf, kualiti audio teruk sekali. Apa yang anda dengar, sebenarnya adalah bunyi angin yang bertiup.

2 comments:

PerpatihTulus said...

kalau macam ni kat Desaru, tak taulah apa jadik kat Pengerang sana. MasyaAllah.

Ini semua sebab Global Warming punya pasallah. Dunia pun dah kiamat dah.

En Merbawi, cuba tengok-tenngok pakai teropong pulak kalau ada, kat tengah-tengah tu ada tak ikan jaws sesat. time-time macamni kekadang ada.

heheheh.

Merbawi said...

Hehehe....Ikan lagi pandai dari manusia daaa.....kalau ini macam punya kuat ombak...dema main kat bawah dasar sana nun...tak naik keatas punya.

Hemmm....kalau diteropong....yang nampak, mungkin.....pendatang haram naik bot tengah nak mendarat kot, maklum ajala, Desaru ni kawasan hitam untuk pendatang haram dari Indonesia. Kalau naik bot pancung dari Pulau Bintan, rasanya lebihkurang 1.5 jam - 2.0 jam aja.