Tuesday, January 13, 2009

Ombak Kuat Dan Angin Deras Laut Cina Selatan...!!


video

Salam...!! Pagi ini, ombak dan angin yang kuat telah melanda laut Cina Selatan dan pantai timur Johor. Boleh tahan jugak angin nya. Video ini diambil petang tadi, 4.45 petang. Air baru hendak pasang dan mungkin pasang penuh malam nanti dalam pukul 8.00 hingga 9.00 malam.

Maaf, bunyi yang bising kerana diambil dengan kamera telefon bimbit dan angin yang kuat telah menyebabkan bunyi ombak yang kuat tidak dapat dirakam.

8 comments:

PerpatihTulus said...

handphone pun handphone lah encik merbawi, asalkan ada. terima kasih, atas maklumat tersebut.

tu pantai Desaru ke ? tak nampak resort yang kat darat.

Merbawi said...

Ya, pantai Desaru...memang tengah ombak dan angin kuta sekarang.

Resortnya ada kat belakang aku laa...haha...memang tak nampak. Lain kali aku ambik video nya

JIWA said...

salamssss abahanda ku yg ala aka yb tengah berucap gitu (ker berkempen?! hehe) .. .. LAUT CHINA SELATAN abah .. .. mmg begitu kalau dah datang gerak tarinya .. .. hehe .. .. mantap!! .. ..



anakandamu di laut china selatan jua

Merbawi Jr. said...

Teringat lagu Zubir Ali... hehe

Seorang pelaut bercinta dengan ombak,
Dan akhinya menjadi ombak itu,
Dia menjadi pemuja yang buntu.

Seorang penyair bercinta dengan kata-kata,
Dan akhirnya jalinan kata-kata,
Menyesatkan dirinya dari makna.

Laut adalah hamparan mengasyikkan,
Penyair adalah penutur yang ghairah,
Laut tak akan membuka rahsianya,
Kata-kata tak berdaya dan diri menjadi puncak misteri....

Merbawi said...

Wow....mantap...mantapp!! Kome berdua ni jiwa lembut dan penyair rhupanya...!!

Bagus...Bagus...!!

PerpatihTulus said...

oooo, Merbawi jr dengan Merbawi tak sama eh.

Jiwa kt mana eek, sabah ke. banjir teruk sana.

Merbawi said...

hehehe....lain, nama yang hampir sama....insan yang berlainan...hehehe. Merbawi Jr tu ...dok kat Shah Alam.

JIWA said...

salamssss .. aduhai indahnya kata menyusuri makna .. .. mantap!! .. .. hehe .. ..

ayuhai perpatihtulus .. .. sy di sabah .. ..

[i]angin, ombak dan hujan
saling bertaut saling bersahutan
memberi salam ke seluruh alam
mengingatkan dan menzahirkan
kemercuan daya alam kala bersuara
jangan angkuh menutur kata dan gaya
melupakan dan terlupakan Yang Maha Mencipta[/i]

wahhhh!! .. .. seakan mengenali dalam daya daya sangsi .. .. ahah .. ..