Wednesday, July 8, 2009

Putaran Lawan Jam - Kebetulan Atau Fitrah NYA?


Assalamualaikum WBT kepada saudara dan saudari semua, semoga dilindungi Allah SWT, sihat sihat selalu dan selalu mendapat Hidayah daripadaNya. Tulisan pada kali ini menyentuh kepada perkara yang setiap hari dan saat berlaku didalam kehidupan seharian kita tanpa kita sedari dan fikirkan.

Setiap orang tahu bahawa pada setiap hari, matahari terbit dari arah timur. Bulan mengelilingi bumi. Bumi pula mengelilingi matahari. Planet planet musythari, zuhal, pluto dan lain lain juga mengorbit ataupun berputar menggelilingi matahari. Dan, semua planet planet ini, matahari, bumi terletak didalam Bima Sakti yang juga berputar dan mengorbit. Setiap saat, setiap detik, semua planat planet dan bumi akan tetap mengelilingi, berputar dan mengorbit matahari tanpa gagal, walaupun, sekali, walaupun sedetik pun. Semuanya tunduk pada perintah ILLAHI. Semuanya akur pada kehendak RABBI. Semuanya berzikir memuji Rabb nya dalam bentuk putaran....demi putaran...dan berputar tanpa henti..! Tidak ada yang berani melanggar perintahNya..!

(Dengan ketentuan yang demikian), matahari tidak mudah baginya mengejar bulan, dan malam pula tidak dapat mendahului siang; kerana tiap-tiap satunya beredar terapung-apung di tempat edarannya masing-masing. - Surah Yaa Siin, ayat 40.


Adakah saudara dan saudari perasan, kearah manakah putaran atau pusingan bumi, bulan, matahari dan semua planet planet tersebut? Ya, benar..! Semuanya berputar kearah "Lawan jam" atau "anti clockwise". Adakah arah putaran ini adalah kebetulan atau Sang Pencipta Nya yang mengkehendakinya sedemikian??

Tidak kira, besar, kecil, jauh dan dekat....kesemuanya .....berputar kearah lawan jam. Tidak ada yang berputar kearah "ikut jam". Tidak ada...!! Kuasa manakah yang mengarahkan kesemuanya berputar kearah yang dikehendaki? Apakah yang akan terjadi jika satu sahaja dari berbillion billion planet ini berputar kearah yang salah?

Lihat lah asap atau debu yang sedang hendak bersatu membentuk planet baru dalam gambar diatas ini, berputar mengikut arah lawan jam.


Subhanallah..!! Lihatlah kekuasaan ALLAH SWT didalam gambar diatas, semuanya berputar kearah yang sama menurut perintahNya.





Begitu jua kita hamba hamba nya yang dijadikan tidak lain melainkan hanya untuk menyembah dan beribadah kepadaNya. Lihatlah gambar diatas, umat manusia berhimpun dan bertawaf di pusat bumi ini. Hamba hamba nya jua menurut perintah dengan tawaf dikeliling kaabah juga mengikut putaran arah lawan jam...! Itulah Fitrah..! Adakah arah putaran ini adalah kebetulan?




Pengikut Pengikut tarekat Mawlawi, anak murid Jallalluddin Al-Rumi diTurki mengamalkan "sema" ataupun zikir melalui tarian berputar untuk mencapai kesempurnaan atau fana. Tarian ini adalah berputar juga mengikut arah lawan jam...! Adakah putaran yang dilakukan itu adalah kebetulan???





Electron juga berputar dan mengorbit nukleus atom mengikut arah lawan jam...! Adakah arah putaran ini adalah kebetulan?







Didalam diri kita juga ada tanda tanda fitrah tersebut. Putaran darah didalam badan kita adalah juga mengikut arah putaran Lawan jam..! Dari gambarajah diatas;
a - Bahagian kanan atas jantung
b - Paru paru
c - Bahagian kiri jantung
d - Anggota badan yang mendapat bekalan darah
Bahagian gelap adalah mengandungi kurang oksijen (Oxygen poor) dan bahagian terang adalah banyak oksijen (Oxygen rich)






Video diatas ini adalah merupakan sperma dari kaum Adam semasa sebelum dapat memasuki telur didalam rahim kaum hawa. Sperma yang berjaya sampai diluar telur akan bergerak didalam putaran lawan jam..!! Adakah ini satu kebetulan..? Tidak, ianya berputar mengikut fitrahNYA.





Dan yang paling akhir dan kelakar sekali.....trek balapan untuk berlari juga lawan jam....!!!!!


Akan datang pada satu hari nanti, apabila terbit matahari dari sebelah BARAT bumi, maka, pada masa itu, tibalah kiamat..!! Pengakhirnya alam ini..!! Ini telah dijanjikan, dan pasti akan berlaku. Pada ketika itu, bumi telah berputar pada arah IKUT JAM..!

Marilah kita fikirkan dan hayati semua ciptaan dan kejadian ini. Adakah ianya kebetulan atau ianya adalah fitrah semulajadi yang diciptakan oleh Yang Menghidupkan dan Mematikan sebagai menunjukan WUJUDNYA DIA dan KEKUASAANYA DIA...!!!

2 comments:

E-jia Nee said...

Subhanallah....Segala Puji bg Allah....

Nik Utara said...

Assalamualaikum..,
Panggil saja saya Nik.
Sejak hujung tahun 2011 sehingga sekarang saya tengah mengumpul maklumat tentang kejadian ciptaan Illahi yang ada kaitan dengan putaran lawan arah jam terutamanya pergerakan angin.
Saya perlukan Email Address tuan untuk berhubung.
Email saya nikzahid@msi.unikl.edu.my
terima kasih.